Extra geld voor zwemles kinderen met beperking

19 juni 2016

Extra geld voor zwemles kinderen met beperking

Dankzij een motie van SP raadslid Marieke Broekmeulen zijn er gesprekken geweest tussen Wethouder Roozendaal en vertegenwoordigers van Stichting Buitengewoon Bijzonder en Aqua Health. Dit heeft geresulteerd in een toekenning van 25.000 euro.  Met het geld kunnen ze zwemlessen voor kinderen met een lichamelijk, verstandelijke of meervoudige beperking financieren.

De stichting en Aqua Health hebben te kampen met een dreigend geldtekort doordat er vergoedingen voor zwemlessen zijn weggevallen. Met een eenmalig maatwerkvoorziening hoopt de gemeente de lessen te redden in de hoop dat in er in Meierijstad een structurele oplossing komt.

Melanie Kastelijn van stichting Buitengewoon Bijzonder  is tevreden met het reslutaat. " Het belang van leren zwemmen voor onze kinderen en dat hier o.a. kleinschaligheid maatwerk en individuele begeleiding voor nodig is werd gelukkig onderstreept! Geen kinderen tussen wal en het schip.

Marieke Broekmeulen heeft inmiddels de felicitaties namens de SP fractie overgebracht. "Voor de nieuwe SP fractie van Meierijstad ligt er de uitdaging om te strijden voor een structurele oplossing"

zie verder: