Archief Veghel

SP Meierijstad is een nieuwe afdeling maar wel een afdeling met oude wortels. Natuurlijk kijken we vooruit maar dat kunnen we niet zonder
onze geschiedenis en die gaat ver terug!

Hier vindt u artikelen die ooit op de site van SP Veghel stonden maar nu deel uitmaken van de geschiedenis van Meierijstad.

Fancy Fair

Op
14 april 2013 organiseerde de SP Veghel een grote fancy fair ten bate
van de voedselbank. De opbrengst was ruim 3600 euro. Jan Jansen de
voorzitter van de voedsekbank was hier zeer tevreden over!

Klik hier voor meer informatie over de Fancy Fair.

Duits Lijntje

Door
Veghel loopt het Duits lijntje, een oude spoorlijn die meer dan 100
jaar geleden een deel was van het traject Londen- Sint Petersburg.

In
2006 had het gemeente bestuur plannen om het lijntje te reactiveren.
Dat leidde tot verzet bij de bewoners in het Ven en de Bunders. Het plan
bleek later ook niet realistisch en is toen afgeblazen.

SP organiseerde om het onderwerp ter discussie te brengen een
wandelroute die gedeeltelijk over het lijntje liep om te benadrukken dat
het gebied onderdeel uitmaakt van de ecologische verbindingszone. De
wandeling heette dan ook de Veghelse Verbindingsroute.

Klik op een van de onderstaande punten voor meer informatie over het Duits Lijntje:

17 december 2017

'WASSCHERIJ DE LELIE' BEHOUDEN?

Foto: Ans

Eind september kwam ons ter ore dat het pand van de vroegere wasserij van Rath & Co gesloopt ging worden. Al per 1 oktober, ook dat nog. SP-raadslid Kees van Limpt stelde er in de gemeenteraad van Meierijstad vragen over. Waren de juiste procedures wel gevolgd? Immers aanvragen en besluiten betreffende omgevingsvergunningen werden sinds een aantal weken niet meer in de Stadskrant maar enkel via internet bekend gemaakt, terwijl die digitale route (nog?) niet toegankelijk bleek te zijn. Daarnaast zagen we graag dat het karakteristieke, ruim een eeuw oude bedrijfspand aan de Lelielaan, vlak bij de haven, voor Veghel behouden zou blijven.

24 april 2016

Sp Hulpdienst

Foto: SP Veghel

Al bijna 10 jaar staat John van Hal klaar voor de SP Hulpdienst. Hij is een van de meest trouwe medewerkers van de SP die dit werk met veel enthousiasme en passie doet. Hij heeft in de afgelopen jaren dan ook al heel wat ervaring opgebouwd met het werk van de SP Hulpdienst.En daarbij heel wat mensen geholpen.

15 maart 2016

Geslaagde boekpresentatie Emile Roemer

Foto: SP veghel

Vrijdag 11 maart was SP-voorman Emile Roemer te gast in Veghel. Op uitnodiging van de SP afdelingen Schijndel, Veghel en Sint-Oedenrode, presenteerde Roemer zijn boek "Het kan wel" bij boekhandel Bek aan de Hoogstraat. Een boek gebaseerd op gesprekken met personen en bezoeken aan plaatsen die hem inspiratie geven.

28 februari 2016

De mazen van de wet

Nieuwe beleidskeuzes van regio Brabant Noordoost-Oost leiden voor Veghelse WMO-cliënten tot een drastische verhoging van de eigen bijdrage.

25 februari 2016

Boekpresentatie Emile Roemer bij BEK

Vrijdag 11 maart presenteert Emile Roemer in samenwerking met  SP afdelingen Schijndel en Veghel zijn boek “Het kan wel”  bij  BEK, BOEKEN & BIJZONDERS  aan de Hoogstraat 5 in Veghel.
Vanaf 19.00 uur is er inloop en de presentatie start om 19.30 uur.

3 maart 2005

Handtekeningenactie

Op 3 maart heeft de SP wethouder v. Bree ruim 400 handtekeningen aangeboden van gebruikers van “het rode pad” in de Leest. Zij pleitten voor asfaltering van het pad.