SP Veghel: "Bouw goedkope woningen!"

18 september 2016

SP Veghel: "Bouw goedkope woningen!"

Op een vijftal locaties in Veghel gaat woningcorporatie Area 68 sociale huurwoningen bouwen. Tenminste, als de gemeenteraad instemt met de voorstellen hierover. Al jaren zegt de gemeente Veghel het plan te hebben voor 200 huurwoningen. Maar daar is al jaren niets van gekomen, afgelopen jaren is het aantal huurwoningen nauwelijks gestegen. Met als gevolg grote woningnood.

In het kader van de huisvesting van vluchtelingen is het getal 200 verhoogd tot 350. Dit plan wordt nu de “versnellingskamer sociale woningbouw” genoemd. Het is maar wat je versnellen noemt.
Het plan dat er nu ligt komt op het terrein van de oude LTS en de Franciscusschool. Beide terreinen liggen respectievelijk al 7 en 10 jaar braak. Je vraagt je af waarom dit zo lang moet duren….. De Veghelse SP-fractie hamert er al jaren op om sociale woningen te bouwen, maar de prioriteit heeft altijd gelegen bij te dure woningen.

We zullen het straks weer zien met de verkiezingen: Alle partijen pleiten voor bouw van goedkope woningen, maar zullen dit weer gauw na de verkiezingen vergeten zijn…..