SP levert kandidatenlijst in

10 oktober 2016

SP levert kandidatenlijst in

Foto: SP

Op maandag 10 oktober kregen alle partijen die gaan deelnemen aan de verkiezingen van Meierijstad op 23 november, de gelegenheid
hun verkiezingslijst aan te bieden in Het Spectrum in Schijndel. In een volgorde – op basis van briefjes uit willekeurig gekozen eieren –  werden de aanbieders naar voren geroepen voor deze
officiële handeling. De SP was als tweede aan de beurt.

Foto: SP
De nummer 2 op de lijst Kees van Limpt bood de stukken aan. Daarna kreeg hij de gelegenheid om in twee minuten een korte toelichting te geven op die lijst. Waar andere partijen, zich vooral presenteerde, in hoe goed hun kandidaten zijn (opleiding, kennis en ervaring), gaf van Limpt aan, met welke boodschap de SP de verkiezingen in gaat, en voor wie ze het gaan doen.

Foto: SP
Lijsttrekker Ruud Merks mocht daarna in een pitch van 1 minuut vertellen waar de SP voor staat. (binnenkort te zien op meierijstad.nl)

lijstvolgorde

In totaal doen vijf landelijke en vier lokale partijen mee aan deze verkiezingen. Wij gaan ervoor om een mooi resultaat neer te zetten.Op vrijdag 14 oktober is de volgorde bepaald, waarin de deelnemende partijen op de kieslijst zullen worden gezet. Leidend daarbij was de huidige verdeling in de grootste gemeente. Veghel dus. Voor wat betreft de zittende partijen. Voor de “nieuwkomers” wordt door middel van loting bepaald welke plek zij krijgen. Op basis van genoemde systematiek komt de SP op nummer drie, na het CDA en Team Meierijstad. Gevolgd door VVD op 4, Gemeentebelang Meierijstad op 5 en de PvdA als nummer 6. Lijst Blanco is zevende geworden, D66 staat op 8 en  Hart voor Schijndel sluit de rij. Aan ons als SP de uitdaging die derde plaats waar te maken of zelfs hoger uit te komen. Daar gaan we voor