Inconsequent beleid.

10 juli 2018

Inconsequent beleid.

Wel een gokhal en een seksinrichting, maar geen coffeeshop. Dat is de uitkomst van drie voorstellen, die door de gemeenteraad werden aangenomen. In de raad waren het hamerstukken, maar tijdens de commissievergadering stelde woordvoerder Ruud Merks vast, dat het beleid wel tegenstrijdig is. In het voorstel over de speelautomatenverordening wordt toegestaan, dat er voor vijf jaar in Meierijstad een gokhal geëxploiteerd mag worden. In de verordening, waarin de wijziging van de APV wordt vastgesteld wordt ruimte geboden voor de vergunning van een seksinrichting. Ook voor vijf jaar. Maar in het integraal veiligheidsbeleid, dat ook vastgesteld moest worden, werd aangegeven, dat een coffeeshop in Meierijstad niet toegestaan wordt.   Terwijl in de verkiezingstijd diverse partijen zich toch hadden uitgesproken voor de mogelijkheid die binnen te halen. En het ook past in het neoliberaal beleid van “handel is handel en alles naar de markt”. En het wettelijk ook niet verboden is. Ook wordt met legalisering voorkomen dat de georganiseerde misdaad enorm veel geld verdient met de productie en handel in softdrugs. Legalisering van softdrugs leidt ook tot een forse besparing voor politie en justitie en tot extra inkomsten door belastingheffing. Maar hier is de overgrote meerderheid dus roomser dan de paus. En moeten liefhebbers van een jointje hun heil zoeken in Uden of een stad in de omgeving. Hoe inconsequent kun en wil je zijn?