Onze "Benjamin" is weer terug in de politiek

17 december 2021

Onze "Benjamin" is weer terug in de politiek

Foto: SP

Tijdens de raadsvergadering van afgelopen donderdag (zie foto) is Marieke Broekmeulen geïnstalleerd als (burger) commissielid voor onze SP fractie.  Ze gaat de komende maanden onze fractie in de gemeenteraad actief ondersteunen in de commissievergaderingen. Marieke is zeker geen onbekende in de politiek. Onze "Benjamin" (zoals ze bij de SP liefkozend wordt genoemd) was eens raadslid voor de SP in Schijndel (2014-2016).  Bij de gemeenteraadsverkiezingen staat Marieke op onze kandidatenlijst op een mooie verkiesbare 4e plaats.

Marieke is verheugd dat ze weer terug is in de politiek.  Waarom weer terug in de politiek?

Omdat ik vind dat gelijke kansen heel belangrijk zijn en de menselijke maat niet vergeten mag worden. Het is ontzettend belangrijk dat we iedereens aandeel in de samenleving respecteren en waarderen. De sterkste schouders kunnen best een beetje meer dragen, zodat de zwakste schouders aan kunnen sterken. Als ik weer raadslid zou worden, dan zal ik weer vol vuur er voor gaan, om onze gemeente een nog mooiere plaats te maken.