Marieke gaat op de koffie

10 november 2022

Marieke gaat op de koffie

Foto: SP

De taak van raadslid is zeer zeker niet enkel het bijwonen van vergaderingen, het uiten van je mening, nieuwe regels voorstellen en aannemen en het controleren van het college van Burgemeesters en Wethouders.  De taak van raadslid is óók het vertegenwoordigen van de inwoners van Meierijstad, en dus óók de inwoners van Meierijstad die graag willen weten hoe het met de veiligheid van hun gegevens bij onze gemeente gesteld is. Om hier antwoorden op te krijgen, ging raadslid Marieke Broekmeulen op de koffie bij een deel van het ICT-team van onze mooie gemeente.

Tijdens dit gesprek bleek dat onze gemeente de beveiliging zeer goed op orde heeft, de gehele afdeling vooruitstrevend is én dat de meeste onderdelen van het werk niet uitbesteed hoeven te worden, omdat er veel expertise aanwezig is binnen het team.

Wij van SP Meierijstad zijn van mening dat we als raadsleden ook af en toe met ambtenaren in gesprek moeten kunnen om te horen hoe zij over bepaalde zaken denken en waar wij als raad nog meer zouden kunnen doen.  (foto: Marieke Broekmeulen)

In het collegewerkprogramma staat een passage over een ICT-auditcommissie, hier had Marieke ook wat vragen over, en dit blijkt, tot onze vreugde, te gaan om een commissie van raadsleden die wat meer betrokken gaan worden bij het wel en wee van de ICT-afdeling binnen onze gemeente.

In 2023 zal hier vorm aangegeven worden, en vanuit de fractie van de SP zal er ook een raadslid deel gaan nemen als het zo ver is. Wie dat zal zijn? Een goed verstaander heeft waarschijnlijk maar een half woord nodig