mbo campagne jongeren

22 januari 2023

mbo campagne jongeren

Foto: SP

Hoe oneerlijk is het dat mbo'ers wel student zijn, maar geen studentenkorting krijgen? En dat ze wel stage lopen, maar vaak nauwelijks of geen stagevergoeding ontvangen? En de politiek heeft het de hele tijd over hoe belangrijk het is om 'een vak te leren' maar zorgen dat mensen fatsoenlijk betaald worden doen ze niet. SP Jongeren hoort steeds vaker van mbo-studenten dat ze zich niet gehoord voelen. En terecht. De werkende klasse werkt het hardst, maar krijgt het minst. Dat moet andersom. Daarom zijn SP-jongeren een campagne gestart waarmee ze de komende tijd bij mbo-studenten hun verhalen gaan ophalen. Waar maken Mbo's ers zich nu het meest zorgen om? Wat speelt er op het werk, op school en in je vrije tijd? We zijn benieuwd naar jouw verhaal! Laat deze hier achter!

Doe je verhaal hier

Tom Merks (SP contactpersoon jongeren Meierijstad):
SP jongeren onderscheidt zich van andere politieke jongerenorganisaties door vooral iets te doen aan de problemen in plaats van erover te praten. Alleen dan veranderen we de wereld! Daarom organiseren we ons op onderwerpen die voor jongeren belangrijk zijn.