Leden dringen aan op extra algemene ledenvergadering Huis&Erf

6 mei 2006

Leden dringen aan op extra algemene ledenvergadering Huis&Erf

Wij willen een extra algemene ledenvergadering over het huurbeleid van onze bouwvereniging. Dát is kort samengevat het schriftelijk verzoek van Tonnie Wouters aan directeur/bestuurder Phiferons van Huis&Erf. Een verzoek dat ondersteund wordt door andere leden van de bouwvereniging.

In december is tijdens de ledenvergadering een motie ingediend. Een motie met de oproep om een einde te maken aan de tussentijdse extra huurverhogingen die Huis&Erf inmiddels in praktijk brengt. Deze motie is niet in stemming gekomen omdat de voorzitter een toezegging deed dat de toekomstige directeur/bestuurder in het voorjaar graag in een extra algemene ledenvergadering dit fenomeen ter sprake zou brengen.

Directeur/bestuurder is toezegging vergeten?

De directeur / bestuurder is deze toezegging blijkbaar vergeten. Hij schrijft als reactie op een eerder verzoek dat hij er uitgebreid overleg over heeft gehad met de Zelfstandige Huurders Vereniging. Hij wil daarom dan ook geen extra ledenvergadering meer organiseren. Tonnie Wouters: 'van mij mag de directeur praten met wie hij wil. Maar de ZHV is en wordt niet de vertegenwoordiger van de leden van de bouwvereniging.'

Hij komt er niet mee weg, leden ondersteunen verzoek

Tonnie Wouters heeft in overleg met enkele leden van de bouwvereniging besloten om nu een officieel verzoek in te dienen voor de extra algemene ledenvergadering. De statuten geven leden hiertoe de mogelijkheid. Diny Verhoeven is een van de leden van Huis&Erf die andere leden achter dit verzoek probeert te scharen. Verhoeven: 'ik krijg bij de leden die ik ken alleen maar positieve reacties, daar ben ik blij om. Want de extra huurverhogingen zijn overbodig, de financiële positie van Huis&Erf is goed. De bewindvooerder heeft dit ook moeten toegegeven.'

Extra huurverhoging is overbodig en zet betaalbaar wonen in de toekomst onder druk

De extra tussentijdse huurverhogingen moeten gestopt worden. Gebeurt dit niet, dan zijn er in de toekomst geen betaalbare huizen meer. Kom op voor de mensen die de komende jaren en jaren aangewezen zijn op een huurhuis. Zorg mee dat hun huizen betaalbaar blijven. Ondersteun het verzoek voor een extra algemene ledenvergadering.
Dit kan alleen schriftelijk. Brieven naar:
Diny Verhoeven, Biezenstraat 33, 5482 DC Schijndel.
SP-leden in Kastanjestraat in actie tegen tussentijdse huurverhoging Extra tussentijdse huurverhogingen met bedragen tussen de €125 en €50 per maand zijn uit den boze

artikel 22 april Waar blijft de extra ledenvergadering?
Bewindvoerder Huis&Erf geeft toe: financiële posistie bouwvereniging was én is goed
Start actie: betaalbaar wonen nu én straks