Probleem bij aanvaarden aanbod drie extra plekken voor Avontuurlijk Spelen

19 februari 2010

Probleem bij aanvaarden aanbod drie extra plekken voor Avontuurlijk Spelen

Na meerdere keren aandringen, heeft de SP vandaag na ;n half jaar reactie gekregen op het aanbod om €30.000,- ter beschikking van de gemeente te stellen, zodat er drie plekken zodanig ingericht kunnen worden om Avontuurlijk Spelen mogelijk te maken."Eindelijk reactie," verzucht Tonnie Wouters. En zij gaat verder: "Maar het is wel een heel vreemde reactie op ons aanbod..."

Evaluatie vertraagd

Kort samengevat komt de reactie van de gemeente op het volgende neer:

"Omdat de financiële situatie van de gemeente moeilijk is, is de evaluatie vertraagd. Want wij moeten ook aandacht besteden aan andere zaken. En er is nog een aanbod meer om multifunctionele veldjes ter beschikking van de gemeente te stellen en dat aanbod moeten wij ook verwerken in de evaluatie"

Wie het snapt...

Tonnie Wouters is snel klaar met deze reactie van de gemeente: "Wie het snapt, die mag het zeggen!" Volgens de voorzitter van de Schijndels SP is het net alsof de gemeente er geen interesse in heeft om dit cadeau aan de Schijndelse kinderen te accepteren.

De wereld op z'n kop

Tonnie WoutersWouters:"Krijgt de gemeente de kans om 3 extra speelplekken voor Avontuurlijk Spelen aan te leggen, alle kosten worden betaald, en dan krijg je als reactie dat de gemeente in een financieel moeilijke situatie zit. Juist daarom zou je blij moeten zijn en dit cadeau met beide handen aanpakken, want je kunt iets extra doen zonder dat het de gemeenschap een cent kost. En dan wordt er vertraagd en vertraagd. Dit is toch de wereld op z'n kop. Een gemeentebestuur dat zo weinig slagkracht heeft is hoognodig aan vervanging toe! Zij doen de kinderen uit Schijndel bewust tekort. En dat zonder reden!"

Probleem bij evaluatie vergroot door extra aanbod

En volgens het antwoord van B&W is het probleem met de evaluatie van het speelruimteplan nog groter geworden, omdat een particuliere stichting aanbiedt om enkele multifunctionele veldjes aan te leggen.

Ons gemeentebestuur is hèt probleem!

Tonnie WoutersWouters: "kan je nagaan hoe dit gemeentebestuur denkt. Krijgen zij van twee kanten hulp bij het maken van meer speelgelegenheid voor de kinderen. Dan zien ze dat niet als een kans om meer te doen voor de kinderen. Nee, voor dit gemeentebestuur is dat een probleem.Ik denk dat ons gemeentebestuur zelf het probleem is."

Als het krijgen van extra speelplekken voor DIT gemeentebestuur een probleem is, dan zit er maar één ding op: zij moeten van hun taak ontheven worden. Zij moeten worden vervangen door mensen die wel bereid zijn om kansen te grijpen als die zich aandienen..
Op 3 maart hebt u de kans!

Joop Smetsers was een paar weken geleden nog optimistisch over de realiseren van de drie extra speelplekken voor Avontuurlijk Spelen. Als zijn filmpje nu zo zijn opgenomen, dan zou het einde anders zijn:

» Download de nieuwste Adobe Flash plugin.

19-02-2010: de reactie van de gemeente op het aanbod om €30.000,- Euro ter beschikking van de gemeente te stellen, zodat er 3 plekken voor Avontuurlijk Spelen kunnen worden ingericht
Pagina Joop Smetsers over spelen
13-02-2010: Wordt Avontuurlijk Spelen nu ook onmogelijk gemaakt?