Pvda raadslid klapt uit de school

24 juli 2016

Pvda raadslid klapt uit de school

In de raadsvergadering,van afgelopen donderdag, in Schijndel, wilden ze allemaal het beste jongetje van de klas te zijn. Toezeggingen,mooie beloftes en zelfs moties werden van stal gehaald, om in een goed daglicht te komen staan.  Allemaal met als doel zich te profileren dat zij "de partij" zijn die voor gaat zorgen dat er een podiumaccomodatie gaat komen in Schijndel.  SP raadslid Ruud Merks, vroeg zich hard op af, waarom de afgelopen jaren de coalitiepartijen, helemaal stil zijn geweest en er geen enkel voorstel van deze partijen op tafel is gekomen. En dat het juist de SP moest zijn, die vorig jaar november, een motie moest indienen om een onderzoek voor een podiumaccomodatie af te dwingen. Daarop klapte Pvda raadslid Oegema uit de school. "er is tijdens de coalitieonderhandelingen gesproken over een podium, maar dat het CDA en Dorp/ABS, niet wilde dat er deze raadperiode (2014-heden) er een podiumaccomodatie mocht gaan komen"   Ruud Merks: "het CDA en DORP/ABS moeten zich schamen, nu mooi weer spelen in de media, maar tegelijkertijd zijn zij de partijen, die het de afgelopen jaren hebben tegen gehouden"