Eén van onze toppers: John van Hal

21 oktober 2016

Eén van onze toppers: John van Hal

Foto: SP

Geboren en getogen in Veghel.  Bestuurslid en mede- afdelingssecretaris van SP Meierijstad. Werkzaam bij de Sligro. Maak kennis met onze topper op plek 10..... John van Hal (35)

Waarom ben je in de politiek gegaan?

Ik ben ooit de politiek ingegaan omdat ik onrecht ervaarde. Toendertijd met Woonbelang en later met andere instanties.

Had het gevoel had dat de gewone man steeds weer tegen de klippen op moest vechten. Dat ze ook een eerlijke kans moeten krijgen om ook een normaal bestaan op te bouwen. En inspraak verdiende in de wereld om zich heen. Maakt niet uit of je nu hoog of laaggeschoold bent, arm of rijk. Iedereen verdient een eerlijke kans

Hoe ervaar je het wonen in Veghel?

Ik ben opgegroeid in de gemeente Veghel. Een mooie gemeente die me aan het hart ligt. Maar waar ik wel inzie dat de balans verstoord is.

Veghel is een bruisende plek voor werkgelegenheid. Werkgelegenheid die zelfs de landelijke economie aanzwengelt. Met prachtige bedrijven die
zijn historie in Veghel kennen. Dit moeten we koesteren

Maar Veghel is niet alleen dit. We moeten niet vergeten dat er ook een grote groep inwoners hier moeilijk een betaalbare woning kan vinden. Waar men een huurwoning tot 700 euro nog sociaal noemt.

Een gemeente waar men vaak vergeet burgers bij veranderingen/plannen in hun directe omgeving te betrekken. En hen ook vaak niet serieus neemt.

Wat zijn jouw speerpunten?

Ik sta op de lijst voor de SP op plek 10. Wil me de komende jaren harder maken voor meer betaalbare huurwoningen. Betere zorg op menselijke maat:

Laten we niet vergeten dat veel mensen zorg nodig hebben. Niet alleen op medisch gebied maar ook zorg op het gebied van bestrijding van armoede.
Waarin de menselijke waardigheid, solidariteit en gelijkwaardigheid centraal staat. Zorg moet niet boekhoudkundig afgewerkt worden.
De menselijke maat moet de basis zijn.

Tot slot wil ik benadrukken dat wij in onze gemeente de
arbeidsmigranten niet moeten vergeten. Laten we hen ook de kans geven op een eerlijke en goede toekomst.

Stem daarom 23 november op de SP!
De partij die met beide benen in de samenleving staat!