SP komt met drie zetels in de Raad

29 november 2016

SP komt met drie zetels in de Raad

9,6% van de stemmen kreeg de SP bij de herindelingsverkiezingen in Meierijstad afgelopen maand. Genoeg voor 3 zetels. Lijsttrekker Ruud Merks:  ‘We hadden er meer van gehoopt, maar we hoeven ons echt niet te schamen voor deze uitslag.We hebben een goede campagne achter de rug en veel enthousiaste reacties gekregen.’ Ruud Merks kijkt dan ook met gemengde gevoelens terug op de verkiezingen. ‘We zijn groter dan de PvdA en D66 en even groot als de VVD. Van de landelijke partijen heeft alleen het CDA meer zetels en we hebben ons ondanks het enorme succes van een nieuwe lokale partij Team Meierijstad   behoorlijk weten te handhaven.’ Vooraf werd er met interesse naar deze verkiezingen gekeken door de landelijke politieke partijen, maar de uitkomst is volgens Merks niet naar landelijk niveau te vertalen. De ervaring leert ons ook dat bij herindelingverkiezingen, de extreme lage opkomst,  de SP parten speelt.