reistijd 90 minuten is geen probleem

21 mei 2017

reistijd 90 minuten is geen probleem

Foto: vng / vng.nl

Voor het CDA, Team Meierijstad, VVD, PvdA, Lijst Blanco, Hart voor Schijndel en gemeentebelang Meierijstad is het geen enkel probleem als kinderen 90 minuten in een taxi moeten zitten om op school te kunnen komen. Alleen D'66 en 1 lid van Team Meierijstad steunden het amendement van de SP dat de reistijd maximaal 60 minuten mag zijn.

Alle partijen waren het eens; het kind is leidend, niet het geld! Om de reistijd van 90 terug te brengen naar 60 minuten zou wel eens 300.000 euro duurder kunnen zijn. En dan komt de aap uit de mouw, niet het kind is leidend, nee het geld is voor de politiek belangrijker. Dat de doelgroep extra overprikkeld, vermoeid kan raken door het langdurig reizen wat dan weer gevolgen heeft voor de concentratie en prestaties op school is voor de partijen geen argument. Schande.

Ook de verantwoordelijke wethouder Witlox wordt de hand boven het hoofd gehouden. Geen enkel raadslid vond het de moeite waard om te reageren op het betoog van SP raadslid Wouters. In de commissievergadering bracht ze ter sprake dat de verordening Leerlingenvervoer al was aanbesteed en de raad dit nog moet vaststellen. De commissie nam genoegen met de mededeling dat de aanbesteding vorig jaar al was gedaan. In de raadsvergadering maakte Wouters duidelijk dat de aanbesteding niet vorig jaar is geweest. Die was van 30 januari 11.30 - 28 maart 2017 11.00 uur. Dit jaar dus. Het college had, als ze de mening, de besluitvorming van de raad serieus nemen, de raad de verordening voor de aanbesteding voor kunnen leggen. Ook nu, geen enkele reactie van de andere raadsleden.

Onbegrijpelijk, dat een zichzelf respecterende raad de wethouder hiermee weg laat komen.

Reacties

Een wethouder minder en geen burgemeester, dan heb je die drie ton. Een gemeente met vijf wethouders ie buiten alle proporties en het erebaantje van een burgemeester is ook overbodig. Een burgemeester is in het verleden in het leven geroepen om de raad te controleren of het beleid van de regering wordt uitgevoerd. Dit is nu overbodig met de huidige sociale media.