Het oude gemeentehuis Schijndel wordt niet verkocht. SP tevreden

1 april 2018

Het oude gemeentehuis Schijndel wordt niet verkocht. SP tevreden

Foto: Schijndel-online / schijndel-online

Een grote raadsmeerderheid (alleen Hart v Schijndel en Lijst Blanco waren tegen) heeft besloten om het oude gedeelte van het gemeentehuis in Schijndel niet te verkopen. Wel wordt het nieuwe gedeelte verkocht en zal worden verbouwd voor huisvesting van ouderen en jongeren.

Wij zijn hiermee heel tevreden. Met name omdat ook besloten is om het Klant Service Centrum (voor de aanvraag van paspoort en meer) terug te brengen in het oude gemeentehuis. Ook de bibliotheek krijgt hier zijn plek. En de grote kunstcollectie die Schijndel heeft wordt voor iedereen ten toon gesteld. En dit is precies het voorstel wat de SP in, toen nog Schijndel indiende. Toen kregen we geen meerderheid van de Schijndelse politieke partijen. Nu gelukkig wel.

Wat betreft de toekomstige huisvesting van ouderen in het nieuwe gedeelte, zal dit als het aan de SP ligt, inclusief zorg verlenen zijn. Wellicht dat dit voorstel ook overgenomen gaat worden.