Winter BBQ

31 januari 2019

Winter BBQ

Foto: SP

Wie houdt er niet van: In de zomermaanden samen met familie/kennissen of  vrienden  genieten van de warme avonden en onder genot van een drankje, ook nog eens de BBQ aan te stoken.  Typisch zomer zou je zeggen, iets wat eigenlijk in de winter niet zou kunnen. Of toch…..je noemt het gewoon een Winter BBQ.   En daar speelt het college van B. en W. graag op in.   Ze organiseren op 27 februari een Winter-BBQ . Want er valt wat te vieren…  Is er feest dan?  Ja, wordt er gesuggereerd:

Na 2 jaar- met elkaar de schouders eronder zetten- is er op alle beleidsterreinen nieuw Meierijstads beleid. Een mooi moment dus om bij stil te staan. Dat willen we vieren met mensen die hier een bijdrage aan hebben geleverd.

De SP heeft al laten weten hier niet aan deel te nemen en vraagt zich af, valt er dan wat te vieren? En moet dit dan op kosten van de gemeenschap?

Bv.

• De afstand tussen de burger en de politiek is door de fusie alleen maar groter geworden.
  • De bevolking ziet er nog maar weinig voordelen van,  de lasten zijn omhoog gegaan, denk maar eens aan de recente verhogingen van de afvalstofheffingen
  • Vele verenigingen zien hun subsidies omlaag gaan.

En bij navraag blijkt dat dit “feestje” alleen voor een select gezelschap is namelijk het college, raadsleden en beleidsambtenaren.   Dus ruim 95% van de ambtenaren zijn niet welkom. Hebben die dan geen bijdrage geleverd?  En dan hebben we nog niet aan die honderden vrijwilligers van verenigingen, stichtingen en instellingen, die als het gevolg  van de fusie, zich uitermate hebben moeten inspannen om ook te gaan samenwerken.

En wie betaald dit “feestje”?

Dat wordt betaald uit gemeenschapsgeld (lees: de bevolking.)  Zij mogen de rekening betalen voor dit “selectief” feestje.  Kunnen die raadsleden dit dan niet zelf betalen, zou je je dan afvragen?  In de ogen van de SP wel.  Met een netto vergoeding  van ongeveer 1050, -  per maand,  zou een paar tientjes voor een BBQ  toch niet teveel gevraagd zijn.

Eet smakelijk!