KOM IN ACTIE VOOR ONZE PENSIOENEN!

14 maart 2019

KOM IN ACTIE VOOR ONZE PENSIOENEN!

Het kabinet heeft het pensioenakkoord geblokkeerd. En dat is schandalig. Het is daarom nú tijd om in actie te komen. Op 18 maart organiseren de vakbonden een landelijke actiedag en de SP steunt hen van harte!

Want premier Rutte en zijn regering maken ons mooie land steeds onrechtvaardiger. Dat kunnen we 20 maart veranderen, want dan zijn de verkiezingen. Dat is jouw kans om Rutte weg te sturen en een fatsoenlijke oude dag af te dwingen. Daarom staan we op de landelijke actiedag op 18 maart samen op voor een rechtvaardig land met een goed pensioen voor iedereen. Sluit je dus nu aan!

Iedereen verdient een goed pensioen. Daar moeten we afspraken over maken met het kabinet. Maar dit kabinet luistert helemaal niet naar wat goed is voor de gewone mensen. Zij luisteren liever naar wat aandeelhouders en multinationals willen. Beloftes worden zelfs gebroken. En dus lukt het niet om goede afspraken te maken over jouw pensioen.

De drie speerpunten zijn:

1 - Bevries de AOW-leeftijd en schrap de boete op eerder stoppen met werken

Wij willen dat de (AOW-)leeftijd waarop je kunt stoppen met werken voorlopig blijft staan op 66 jaar. Bevriezen noemen we dat. Want niet iedereen kan in goede gezondheid die steeds hoger wordende AOW-leeftijd halen. En de boete die je werkgever moet betalen als jij eerder dan je 66e wilt stoppen met werken? Weg ermee!

2 - Indexatie van de pensioenen

Als de prijzen van bijvoorbeeld de boodschappen stijgen, is het wel zo fijn als je pensioen ook hoger wordt. Zo kun je die boodschappen gewoon blijven betalen. Dat heet indexeren. Wij willen dat de pensioenen worden geïndexeerd voor iedereen: zowel voor mensen die nu met pensioen zijn als voor mensen die nu pensioen opbouwen voor later.

3 - Een pensioen voor iedereen

Als je werkt, moet je een goed pensioen op kunnen bouwen. Dat geldt voor iedereen. Het doet er niet toe of je een vast contract hebt of bijvoorbeeld zzp’er, zelfstandige of uitzendkracht bent. Want werk is werk.

In Eindhoven is het verzamelpunt: Stadswandelpark, Alberdink Thijmlaan,

Tijd: 11:00-13:30.