Huurbevriezing? Vraag het aan!!!!!!

18 mei 2022

Huurbevriezing? Vraag het aan!!!!!!

Alles wordt duurder. Energiecrisis. Energielasten worden onbetaalbaar. Boodschappen worden duurder. Steeds meer mensen naar de voedselbank en ga zo maar door. Het kabinet Rutte vond een eenmalige energietoeslag voor de lange inkomens nodig. Mooi.............maar eenmalig. En wat als je net boven de norm zit? jammer dan...........dus. Schandalig.

Als klap op de vuurpijl gaan de huren dankzij het kabinet dit jaar weer gewoon stijgen. De huurverhoging is heilig. Voor de huurders van bouwvereniging Woonmeij een klein licht puntje. Er is een kans op huurbevriezing. Helaas niet voor alle huurders.

Wanneer is er kans op huurbevriezing?

U woont in een huis met een D, E, F of G label. Als dat zo is, dan staat deze informatie ook op de brief waarin uw huurverhoging wordt aangekondigd.

Uw ( gezamenlijke) inkomen is niet hoger dan 40.766 euro

U heeft na 1 oktober 2021 een nieuw energietarief gekregen of krijgt later dit jaar (2022) een nieuw energietarief

Wat moet u doen?

Mail (info@woonmeij.nl) of stuur een brief. In de brievenbus doen bij Woonmeij kan ook. Voorbeeld brief hieronder;

Geacht bestuur,

Datum,

Ik vraag voor mijn woning…………………………………….., huurbevriezing aan.

Ik heb een kopie bijgevoegd waarop uw mijn (onze) inkomen(s) in 2020 kunt controleren.

Ik heb een kopie bijgevoegd van mijn nieuw energiecontract.

Naam: Adres: Handtekening

Hulp nodig? laat het ons weten.