Waar blijft ledenvergadering over tussentijdse huurverhogingen?

22 april 2006

Waar blijft ledenvergadering over tussentijdse huurverhogingen?

Tonnie Wouters heeft de directeur en Raad van Toezich van bouwvereniging Huis&Erf om opheldering gevraagd:
waar blijft de beloofde ledenvergadering over het huurbeleid van Huis&Erf?
'In het voorjaar organiseert de bouwvereniging een speciale ledenvergadering.' Deze toezegging van de voorzitter was voor Wouters reden om haar motie niet in stemming te brengen. Een motie waarin de leden afkeuring uitspreken over de tussentijdse huurverhogingen bij Huis&Erf. Als er een nieuwe huurder komt wordt de huur met bedragen tussen de €40 en €120 per maand verhoogd. Niet omdat Huis&Erf dit geld nodig heeft, maar omdat het mág.

belofte maakt schuld

De net aangestelde directeur (Phiferons) bevestigde de toezegging de voorzitter. Dit deed hij tijdens de ledenvergadering in december 2005. Het is nu einde april, het voorjaar is bijna voorbij maar de extra ledenvergadering is nog niet georganiseerd. Reden voor Tonnie Wouters om de directeur en de Raad van Toezicht te herinneren aan de belofte.

Wie is er gebaat met onbetaalbare huren?

SP-leden hangen een spandoek op bij een huis in de Kastanjestraat waar de huur extra verhoogd isSP-leden protesteren tegen extra tussentijdse huurverhogingen bij Huis&Erf

Tonnie WoutersWouters: ‘wie schiet er wat mee op als er betaalbare nieuwe huizen gebouwd worden en tegelijk de bestaande huizen onbetaalbaar worden?’ De huurders schieten daar weinig mee op. Hun kinderen en kleinkinderen hebben erdoor hooguit kans op een onbetaalbaar huis. En voor hen zelf is verhuizen naar een passend huis vrijwel onmogelijk geworden. Dan wordt immers zowel het huis waar zij naar toe gaan fors duurder als het huis dat zij achter laten.

Wij zijn niet benieuwd naar de reden waarom de extra ledenvergadering nog niet is georganiseerd. Ons gaat het om resultaat: die extra huurverhogingen moeten de wereld uit, om te beginnen uit Schijndel, Gestel en Den Dungen.

Zie de actiepagina
Extern toezichthouders geeft toe: de financiële positie van Huis&Erf is en was gezond