STUUR TIHANGE MET PENSIOEN: 23 DECEMBER PROTESTMARS NAAR ABP

5 december 2017

STUUR TIHANGE MET PENSIOEN: 23 DECEMBER PROTESTMARS NAAR ABP

Foto: sp / sp.nl

De pensioenfondsen Investeren in de kerncentrales Tihange en Doel met de ingelegde pensioengelden. Onze pensioenen dus. In totaal wordt een kwart miljard geïnvesteerd door ABP, Metaal en Techniek, Zorg en Welzijn en Bouw. Het APB in Heerlen investeert daarvan 116 miljoen euro in Engie, de uitbater van deze kerncentrales. Een kwalijke zaak, zo vindt de SP: "Dat moet stoppen! De veiligheid van onze kinderen, onze dorpen en onze steden mag niet langer op het spel gezet worden en al helemaal niet met onze pensioengelden!".

Daarom heeft de SP het initiatief genomen om op zaterdag 23 december een protestmars in Heerlen te organiseren. Om 14:30 uur lopen we vanuit het centrum van Heerlen naar het hoofdkantoor van het ABP. Doel is om het pensioenfonds ervan te overtuigen dat we niet met ons eigen pensioengeld in gevaar willen worden gebracht.

U komt toch ook?

Volg hierover verdere berichten op sp.nl. Ga ook naar de site www.stuurtihangemetpensioen.nl. Via deze site kunt u een bericht achter laten aan een van de pensioenfondsen die met uw pensioengeld de verouderde en onveilige kerncentrales draaiende houden.

De Stuur Tihange met pensioen-coalitie is een initiatief van de SP en wordt gesteund door WISE en Tihange-actievoerders.

Hier vind U de video-oproep: https://youtu.be/b4rJCslgu9o