Het 'spekken' van een projectontwikkelaar is geen taak voor een bouwvereniging

22 oktober 2005

Het 'spekken' van een projectontwikkelaar is geen taak voor een bouwvereniging

Tonnie Wouters is duidelijk in haar uitspraak dat het geen taak voor een corporatie is projectontwikkelaar Heijmans rijker te maken dan die al is.

Tonnie gaat verder in op de prijs die Huis&Erf in eerste instantie bereid was te betalen om in het centrumplan van Gestel huizen van Heijmans te kunnen kopen.
In het bestuur van Huis&Erf keerde zij zich tegen dit voorstel. 's Avonds thuisgekomen was er nog een telefoongesprek met een collega-bestuurder. Echtgenoot Ger hoorde de verontwaardiging. Later maakte hij in een vergadering van B en W gebruik van wat hij toen gehoord heeft. Ger: 'de raad heeft mij daarover ter verantwoording geroepen. Ik kreeg nog net geen staande ovatie, maar alle kritiek op mij was wel na de eerste termijn in de raad verstomd.'
Terecht, want hem zou wat te verwijten geweest zijn als hij informatie voor het college had achtergehouden.

In een opinieartikel gaat Tonnie verder in op het conflict. Zij is er trots op dat door de ophef die ontstond door haar 'lekken' de bouwvereniging geen 4 miljoen Euro heeft gespekt aan Heijmans.
Lees het artikel en reageer als u daaraan behoefte heeft.

Opinie Tonnie Wouters: Het spekken van een projectontwikkelaar is geen taak voor een bouwvereniging