Commissie 'Belofte maakt Schuld' opgericht

17 januari 2008

Commissie 'Belofte maakt Schuld' opgericht

Huurders die een afwijzing hebben gekregen om hun huis te kunnen kopen, hebben de commissie 'Belofte maakt Schuld' opgericht. Als deze huurders willen dat de toezegging van Huis en Erf alsnog wordt nagekomen, dan is het goed dat zij zich verenigen. Van de gemeenteraad hebben zij geen steun te verwachten: die laat hen in de kou staan.

Motie krijgt geen steun

Nadat eerder de wethouder in de commissie liet weten de huurders niet te steunen, gaf ook de raad op 17 januari 'niet thuis'. Geen enkele partij steunde de motie om de wethouder opdracht te geven met de bouwvereniging in overleg te gaan.

Tonnie Wouters vindt het meer dan vreemd dat de raad haar motie niet steunt:

Tonnie Wouters'In de brief, waarin Huis en Erf haar eerdere toezegging intrekt, noemt zij tot twee keer toe dat zij haar toezegging niet kan nakomen omdat de gemeente dit niet toestaat. De wethouder en de meerderheid van de raad laten zich dus liever gebruiken als 'excuus-Truus' dan dat zij opkomen voor een deel van de inwoners van ons dorp. Het spreekt voor zich dat deze muis een staartje zal krijgen.'

Commissie opgericht

Inmiddels is door boze en teleurgestelde huurders een commissie opgericht. Dit om te proberen dat eerder gedane toezeggingen waargemaakt worden.
Wilt u meer info of de commissie versterken: meldt u dan bij de commissie 'Belofte maakt Schuld': 850 84 56.
Of stuur ons een mailtje, dan zorgen wij dat die op de juiste plek terecht komt.

15-01-2008: SP vraagt raad om huurders te steunen
08-01-2008: Huis&Erf breekt vaak belofte om huis te verkopen