Woononderzoek 'oude Hoevenbraak' goed ontvangen

22 januari 2009

Woononderzoek 'oude Hoevenbraak' goed ontvangen

Vanmorgen is het onderzoek naar de kwaliteit van de 'Oude Hoevenbraak' overhandigd aan burgemeester Opsteegh en aan Betty Groenendijk, namens het comité LEVENDE GESCHIEDENIS, dat er voor ijvert om de wijk Oude Hoevenbraak een beschermd dorpsgezicht te maken.
v.l.n.r. Burgemeester Opsteegh, Betty Groenendijk en Tonnie Wouters tijdens de overhandiging van het onderzoek

Op basis van objectieve gegevens

Burgemeester Opsteeg reageerde met: 'het is goed dat er nu op basis van objectieve gegevens gesproken kan worden.' Hij vervolgde met: 'dan hoef je het nog niet met elkaar eens te zijn, maar wel is duidelijk wat de mogelijkheden zijn.'

De burgemeester bekijkt het net overhandigde rapport

Verheugd

Betty Groenendijk was verheugd met het onderzoek:

Als Huis&Erf iets zegt over de kwaltiteit van de huizen, dan kunnen wij daar als leek vaak weinig tegenin brengen. Het wordt dan heel snel "een welles-nietes-spelletje".
Als door Tonnie Wouters correct is weergegeven wat er uit dit onderzoek komt, dan kunnen wij weerwoord bieden. Duidelijk is dan ook dat onze huizen en onze wijk toekomst hebben. Dit ondanks het tegenovergestelde dat Huis&Erf tot nu toe beweerd heeft. Wij als bewoners hebben altijd al gedacht dat onze wijk een bijzondere wijk is. Met dit onderzoek kunnen wij deze mening staven.'

Groenendijk gaf vervolgens ook aan het rapport goed te gaan lezen en bedankte de SP voor het betalen van het onderzoek door bureau Vissers&Roelands.

Voordeel

Bij het weggaan bedankte de burgemeester Woutes en Groenendijk en gaf aan dat de gemeente haar voordeel gaat doen met de resultaten van het onderzoek.

En Huis&Erf?

Directeur Phiferons kon niet aanwezig zijn bij de overhandiging en bekendmaking van het onderzoek. Dat is jammer. Met de directeur/bestuurder van Huis&Erf is een afspraak gemaakt zodra hij terug is van vakantie.

22-01-2009: Onderzoek toont aan: geen onderbouwing sloopplan 'Oude Hoevenbraak'