Avontuurlijk Spelen toch mogelijk?

28 september 2009

Avontuurlijk Spelen toch mogelijk?

Een korte vinnige discussie in de raad afgelopen donderdag heeft er voor gezorgd dat het aanbod van de Schijndelse SP om Avontuurlijk Spelen mogelijk te maken, niet rechtstreeks van tafel is geveegd.

'ter kennisgeving aannemen'

Bij de lijst van ingekomen stukken lag ook de brief d.d. 31 augustus 2009 van de SP om Avontuurlijk Spelen in Schijndel mogelijk te maken. De Schijndelse SP wil daar €30.000,- aan bijdragen. Deze brief lag onder de rubriek ‘stukken voor kennisgeving aan te nemen’. Een rubriek die in de praktijk betekent dat de schrijver als reactie krijgt dat de raad kennis heeft genomen van de inhoud en er vervolgens niets mee gebeurt

Rijk en arrogant

Tonnie Wouters reageerde hierop met:

"Het gaat hier over het aanbod van een forse financiële bijdrage om het in Schijndel mogelijk te maken om drie avontuurlijke speelplekken te realiseren. Wanneer je EN heel erg rijk EN arrogant bent dan kun je een aanbod om 3 extra speelplaatsen voor onze kinderen mogelijk te maken, ter kennisgeving aannemen, ofwel in de vuilnisbak gooien."

Het voorstel van burgemeester en wethouders aan de gemeenteraad had er dus erg veel van weg om het aanbod van de SP op voorhand af te wijzen,

Wouters vraagt raad om uitspraak

Wouters vervolgde haar reactie dat de SP-fractie het aanbod om Avontuurlijk Spelen mogelijk te maken als agendapunt in de gemeenteraad terug wil zien. Zij stelde om de raad hierover een uitspraak te laten doen.

Burgermeester Opsteegh rook waarschijnlijk onraad en deed de toezegging dat er een advies van het college komt en dat dit natuurlijk ook naar de gemeenteraad komt.

Eerst al grote speeltuin onmogelijk gemaakt, nu dit toch ook niet...

Wouters daar achteraf over:

"Mooi zo! Ik zou het ook bijzonder kwalijk hebben gevonden als burgemeester en wethouders niet ingaan op het aanbod van onze partij. Schijndelse kinderen is door partijpolitiek gekonkel al een grote speeltuin onthouden. Nu nog Avontuurlijk Spelen onmogelijk maken zou echt van de gekke zijn geweest."

01-09-2009: SP wil Avontuurlijk Spelen mogelijk maken
31-08-2009: Aanbod van de SP aan de gemeente Schijndel
14-06-2008: Leugen en gebroken beloften blokkeren realisatie grote speeltuin
08-06-2008: Toch weer poging tot realisatie van grote speeltuin
De exploitatieopzet voor een grote speeltuin (november 2001). Opvallend: die is sluitend zonder jaarlijkse bijdrage van de gemeente!
Het behoefteonderzoek naar een grote speeltuin voor alle schijndelse kinderen (april 2000)