Meer dan 500!!! bezwaarschriften

28 februari 2012

Meer dan 500!!! bezwaarschriften

Tot nu toe hebben meer dan 500 huurders een bezwaarschrift ingeleverd tegen het zogenaamde vernieuwd Onderhouds ABC wat Huis en Erf wil invoeren ingeleverd. Een respectabel aantal. Huis en Erf zal hier rekening mee moeten houden.

Huis en Erf beroept zich erop dat ze het nieuwe beleid baseert op diverse wettelijke bepalingen. Dat ze onderhoudszaken aan kan passen, zolang de wettelijke bepalingen niet overschreden worden. Maar dat wil niet zeggen dat ze dit moeten doen.
Sinds 1995 zijn er onderhoudswerkzaamheden die eerder voor rekening van de huurder waren, voor rekening van Huis en Erf gekomen. En dat kunnen en mogen ze wettelijk ook blijven doen. Huis en Erf kan nog steeds een echte sociale bouwvereniging blijven. Met betaalbare huren, goed onderhoud en een goede service verlening.

Tijdens de Algemene Ledenvergadering op 29 februari bieden we de bezwaarschriften aan. En vragen ook de leden zich uit te spreken tegen het zogenaamde vernieuwde OnderhoudsABC. En het dus ook niet per 1 juni in te voeren.

verkapte huurverhoging
bezwaarschriften