SP kamerlid Paulus Janssen op 21 januari in Schijndel

17 januari 2013

SP kamerlid Paulus Janssen op 21 januari in Schijndel

Paulus JansenOp maandag 21 januari is er een openbare avond over volkshuisvesting en over sociale volkshuisvesting in het bijzonder in ’t Spectrum te Schijndel.
Naast wethouder Eijkemans en Marcel Meulen, directeur Huis en Erf, zal ook Paulus Janssen, SP 2e kamerlid voor aanwezig zijn. Paulus is van origine bouwkundige. Was beleidsmedewerker Tweede Kamerfractie, algemeen secretaris SP en voorzitter van de gemeenteraadsfractie Utrecht. Sinds 2006 Tweede Kamerlid voor de SP. Woordvoerder wonen en energie. Voorzitter van de vaste commissie infrastructuur en milieu.

Paulus Jansen wil via zijn werk als politicus de situatie in achterstandswijken verbeteren. Hij wil de sociale huursector weer onder maatschappelijke controle brengen. Jansen ondersteunt bewonersorganisaties, bijvoorbeeld bij kwesties omtrent de huur of de servicekosten en bij stadsvernieuwingsprojecten.

De drijfveer zoals Paulus zelf zegt om bij de SP aan te sluiten. "Ik zag hoe de SP een hele andere manier van politiek bedrijven had. Samen met de mensen in de wijk actie voeren om hun situatie te verbeteren. Daar deed ik graag aan mee, dus werd ik lid.”

Meer weten over Paulus? Bekijk hier het profiel van Paulus

Openbare avond SP