Directeur Huis en Erf dik betaald.!!!

6 december 2013

Directeur Huis en Erf dik betaald.!!!

De NOS heeft de salarissen van de directeuren van bouwverenigingen ten opzichte van elkaar vergeleken. De directeur van Huis en Erf, met 3500 woningen zou 199.000 euro verdienen. Ter vergelijking,  de directeur van een woningbouwvereniging in Waalwijk, met 8129 woningen verdient 162.000, incl pensioen.
Volgens Huis en Erf klopt het genoemde bedrag echter niet. Sinds de directeur vorig jaar in vaste dienst is bij Huis en Erf voldoet zijn salaris aan vast gestelde normen. De bedragen zijn te vinden in het jaarverslag. Wat blijkt: 4 maanden in vaste dienst geeft een salaris van 46.936 euro, incl pensioenpremie. Per jaar betekent dit 140.808 euro aan salaris. Het salaris per woning komt hiermee op 40,23 euro. Oftewel een riant salaris.

Om nog maar eens de vergelijking met de directeur in Waalwijk aan te halen: daar ligt het salaris per woning op 19,9 euro.
Deze keer kunnen we het volledig eens zijn met minister Blok: Hij vindt het onacceptabel wat er gebeurt, juist in een sector waar toch al erg goed beloond wordt en in een tijd waarin van zovelen wordt gevraagd de broekriem aan te halen, aldus Blok. "Het is een slechte besteding van gemeenschapsgeld.