SP plan: Podiumaccommodatie weer in beeld

8 oktober 2015

SP plan: Podiumaccommodatie weer in beeld

Na 15 jaar lijkt de SP eindelijk steun te gaan krijgen voor een podiumaccommodatie in Schijndel. Al vaker heeft de SP voorstellen (zie dossier podiumaccomodatie) gedaan voor een podium-accommodatie in het Spectrum. Helaas kreeg de SP geen enkele bijval van andere partijen. Nu 't Spectrum in beeld komt als servicepunt voor gemeentelijke diensten (na de fusie), behoort de combinatie met het realiseren van podiuma-ccommodatie weer tot de mogelijkheden.

Foto: SP

Het huidige gemeentehuis gaat, zoals het er nu uitziet  in de huisvestingsplannen voor Meierijstad, overbodig worden. De SP is van mening dat een servicepunt in 't Spectrum een prima oplossing is. SP raadslid Ruud Merks: "Dat is veel beter dan een nieuw gemeentehuis bouwen, dat zou echt grootheidswaanzin zijn".

Het realiseren van een podiumaccommodatie, zoals de SP al jaren voorstelt, is prima te combineren met een gemeentelijk servicepunt. Daarmee blijft ‘t Spectrum ook in gebruik waar het ooit voor ontworpen is; een gemeenschapshuis waar de Schijndelse bevolking samenkomt en zich kan ontspannen. Tegelijkertijd blijft 't Spectrum weer (financieel) leefbaar, gezien de "donkere wolken" die er nu boven hangen.

Een podiumaccommodatie is géén theater, maar een op Schijndelse maat accommodatie, waar Schijndelse verenigingen hun optredens kunnen uitvoeren. En niet meer hoeven uit te wijken naar andere dorpen. Daarnaast biedt dit een podia voor Schijndelse talenten, muziekgroepen, dansverenigingen etc. om hun kunsten te vertonen. Nu is dit vaak wegens gebrek aan ruimte niet mogelijk.

Na 15 jaar eindelijk steun

Zoals gezegd heeft de SP dit voorstel al vaker gedaan in de Raad. Het lijkt erop dat de SP fractie eindelijk steun gaat krijgen. Ook de PvdA denkt over een podiumaccommodatie in 't Spectrum, schrijven ze nu op hun website. Ruud Merks hierover:  "Mooi! Nu wordt het een kwestie van doorzetten."

De SP fractie, zal in de komende raadvergadering weer met een  voorstel komen, om de podiumaccommodatie eindelijk tot stand te laten komen.