Aftrap Campagne Nationaal zorgfonds in Veghel

6 juni 2016

Aftrap Campagne Nationaal zorgfonds in Veghel

Foto: sp / sp.nl

Op zondag 5 juni is op de braderie in de Bloemenwijk de aftrap gedaan van de campagne voor het nationaal zorgfonds. Op de stand zijn kranten uitgedeeld waarbij informatie wordt gegeven over hoe het natiobaal zorgfonds eruit gaat zien en we kunnen komen tot een afschaffing van het eigen risico in de zorg en de zorg weer eenvoudig. En betaalbaar kunnen maken voor iedereen.

Ieder jaar maken de zorgverzekeraars ruim een miljard euro winst. Dit geld wordt dus niet besteed aan goede zorg, maar verdwijnt in de zakken van de vier grote verzekeraars. Daar bovenop besteden de zorgverzekeraars 500 miljoen euro per jaar aan reclame. En wanneer u ziek bent krijgt u een boete van 385 euro door het ‘eigen risico’. Dit moet en kan anders.

VAN CONCURRENTIE NAAR SAMENWERKING

Het is tijd voor één nationaal zorgfonds. Zonder onnodige bureaucratie en kostenverhogende concurrentie. Zonder geldverslindende reclame en zonder torenhoge salarissen voor zorgbobo’s. En we schaffen het eigen risico van 385 euro af, want dat weerhoudt mensen van naar de dokter gaan. Ziek zijn is geen keuze.

Wilt U dit initiatief steunen? Stuur dan een email met uw contactgegevens naar info@nationaalzorgfonds.nl Samen bouwen we aan een nationaal zorgfonds, zonder eigen risico. Betere en betaalbare zorg. Voor iedereen.