Nieuwe vervoerder Regiotaxi

29 oktober 2018

Nieuwe vervoerder Regiotaxi

Munchof heeft de aanbesteding voor Regiotaxi Noordoost-Brabant gewonnnen. De opdracht loopt in ieder geval tot en met 2021. Ook Meierijstad gaat gebruik maken van het regiotaxivervoer. Al eerder drong de SP-fractie erop aan dat er meer samengewerkt moet worden met lokale vervoerders. dat gebeurt nu.

De SP is tevreden. Ook de ritaanvragen worden verwerkt in het callcenter van Munckhof en zoals gezegd de uitvoering wordt gedaan door een aantal vervoersbedrijven uit de regio. Volgens directeur Poortinga is het vervoer gegund op basis van kwaliteit en een teken dat er niet altijd maar naar de prijs wordt gekeken. En dat is goed. Voor de SP is het geld niet het belangrijkste maar de kwaliteit, dat moet maatgevend zijn.

Aan Munckhof en de regiovervoerders nu de taak om dit in praktijk te brengen. Kwaliteit voor de mensen die gebruik moeten maken van het regiovervoer.

zie ook: