24 februari 2018

Bloemenwijk een nieuw wijkgebouw!!!!

Stichting Bloemenwijk en Stichting Wijkraad Bloemenwijk Schijndel, roepen buurtwoners om a.s. dinsdag te komen luisteren als de gemeenteraad in een beeldvormende avond vergadert over "een nieuw wijkgebouw" in de "Bloemenwijk" op Boschweg Noord Oost.

Hieronder de brief, die gericht is aan alle bewoners van de Bloemenwijk.

Aan alle bewoners van de “Bloemenwijk”

Bloemenwijk een nieuw wijkgebouw!!!!

Het gaat erom spannen de komende weken. Krijgt de “Bloemenwijk” haar nieuw wijkgebouw? Ondanks beloftes en de vele verwachtingen die zijn gewekt is dat nog niet helemaal zeker.

De bevolking was de afgelopen jaar aan zet, om in het kader van de “burgerparticipatie”  een voldragen plan te presenteren voor een nieuw wijkgebouw. Een nieuw wijkgebouw is de enigste optie, omdat uit diverse onderzoeken al is gebleken dat renovatie van de Kajuit geen optie is. De neuzen van de bewoners en de gebruikers van de huidige locaties stonden (en staan nog steeds) dezelfde kant op…… en het resultaat is ernaar. Een nieuw gebouw dat voldoet aan voldoende vierkante meters om in de behoefte voorzien

Nu blijkt dat het college van B. en W. de plannen voor een nieuw wijkgebouw in de “vuilnisbak” heeft gegooid. Ze willen een onderzoek gaan doen naar 2 nieuwe opties. Een veel kleinere variant van 535 m2 en de optie om de “Kajuit” te renoveren.

Maar het is nog niet zover…… De gemeenteraad is aanzet en die kunnen het college nog op andere gedachte brengen. Veel politieke partijen waren op zaterdag 17 februari aanwezig in onze “oude school” om samen met ons van gedachte te wisselen. Er is veel begrip voor onze situatie en er is veel sympathie voor de noodzaak van een nieuw wijkgebouw. Maar voegen zij ook daad bij hun woord??

Aanstaande dinsdag 27 februari vergadert de gemeenteraad. We gaan in ieder geval inspreken, het liefst met een heleboel wijkbewoners op de tribune. We hopen dan ook dat veel bewoners met ons meegaan. Het kost u maar even tijd, maar het belang voor onze wijk en u is zeer groot.  Hoe meer mensen, hoe meer we de druk kunnen opvoeren.

Kunnen wij op uw steun rekenen??

• Waar:             Bestuurscentrum gemeente Meierijstad  (oud gemeentehuis)
  • Adres:            Burgemeester Wernerplein 1 5492GD Sint-Oedenrode
  • Tijd:                Dinsdag 27 februari 19.30 uur- 21.00 uur

Een nieuw wijkgebouw is van essentieel belang in onze wijk.  Een gebouw waar mensen samenkomen, elkaar ontmoeten en zorgt voor de sociale samenhang in onze wijk.

• Een gebouw waar vele activiteiten georganiseerd worden door de wijkraad, denk aan kindercarnaval, Halloween en de Nationale Speeldag en meer.
  • Een gebouw waar wekelijks mensen bijeenkomen tijdens de koffie inloop en waar oa. veel knutselgroepen haar weg vinden.
  • Een gebouw waar ook de gebruikers van de huidige Kajuit terecht kunnen.
  • Waar vele ouderen elke week een kaartje kunnen leggen of kunnen biljarten.

Laat dit niet verloren gaan en kom op voor uw en onze wijk!!!!!.                        Stichting Bloemenwijk en Stichting Wijkraad Bloemenwijk Schijndel

=======================================================

Zie verder: