SP voert actie in Veghel

28 november 2019

SP voert actie in Veghel

Foto: SP

Zaterdag 30 november vragen we extra aandacht voor betaalbare woningen op de Scheifelaar in Veghel. Al meer dan tien jaar liggen grote lappen grond op de Scheifelaar II (in eigendom van gemeente Meierijstad en bouwbedrijf Van de Ven)  in Veghel onbebouwd. Terwijl de hele infrastructuur al vanaf het begin aanwezig is. Zoals ook te zien in het filmpje bij het programma “Kan nie waar zijn” van april 2015.

We willen voorkomen, dat grote stukken grond nog eens vele jaren onbebouwd blijven.  Gereserveerd voor mensen met veel geld. Terwijl de nood voor wie aangewezen is op een sociale huurwoning of betaalbare koopwoning zo hoog is.

Daarom organiseren we aanstaande zaterdag een soort van “tentenkamp” op de Scheifelaar. Van 11.00 uur tot 13.00 uur zijn we aanwezig met protest borden met de tekst, “Waarom woont hier niemand?” We zetten een partytent neer, kleine tentjes, caravans en campers, als symbolische woonverblijven.

Tijdens de actie presenteren we concrete voorstellen en plannen. Alternatieve bouwplannen om daadwerkelijk meer te gaan bouwen waar behoefte aan is in Meierijstad. Betaalbare woningen voor starters, ouderen, spoedzoekers en voor mensen met een kleine portemenee.

Natuurlijk hebben we de  Stefan van de Ven, eigenaar van Bouwbedrijf van de Ven* ook uitgenodigd.  Van de Ven heeft toegezegd op een later tijdstip met ons in gesprek te willen gaan.

Locatie: Hoek Kruigenstraat-Scheifelaar   Veghel

Tijd : 11.00-13.00 uur                De koffie staat klaar!!

Voor meer informatie, Kees van Limpt, 06-12206199

NB. Bouwbedrijf van de Ven is samen met de gemeente voor een ieder  49 ½ %  eigenaar van Scheifelaar II CV/BV, waar deze gronden zijn ondergebracht