Nieuws, januari 2010

23 januari 2010

SP: geen sloop 2 woningen Deken Baekersstraat

Op initiatief van de SP heeft de raad een stokje gestoken tegen het snel geven van een sloopvergunning aan Huis en Erf. De bouwvereniging wil 2 huizen in de Deken Baekersstraat slopen en vervangen door nieuwbouw. Tonnie Wouters vindt dat burgemeester en wethouders deze sloopvergunning niet mag geven voordat daarover een ordentelijk raadsbesluit genomen is. In de raad kreeg zij een meerderheid achter zich.
Een rapport van Monumentehuis Brabant noemt de cultuurhistorische waarde van de Deken Baekersstraat hoog

23 januari 2010

Belofte maakt schuld: stop tijdelijke verhuur

Het comité Levende Geschiedenis herinnert Huis en Erf aan de belofte om te stoppen met het tijdelijk verhuren van huizen van het voormalig gemeentelijke woningbedrijf. Het comité vindt het belangrijk dat de tijdelijke huurders een vast huurcontract aangeboden krijgen.

22 januari 2010

SP-voorstel podium: niet praten maar doen!

Het idee om een speciale commissie in te stellen en dan achter gesloten deuren vergaderen om in november 2010 met een voorstel voor een podium te komen, is bij de SP niet goed gevallen.
Ruud Merks diende namens zijn partij een voorstel in om opdracht te geven in 't Spectrum een podium voor de Schijndelse verenigingen te maken.

19 januari 2010

Comité Levende Geschiedenis spreekt met Heemkunde

Gisteren heeft het comité Levende Geschiedenis een goed gesprek gehad met een afvaardiging van de Heemkundevereniging Schijndel
Betty Groenendijk overhandigt het rapport van Monumentenhuis Brabant aan Frans Abrahams, voorzitter van de Heemkundevereniging